DIGITA "Building the capacity of Adult Education Trainers to comply with the European Framework for the Digital Competence of Educators (DigCompEdu)" promove pedagogie e metodi innovativi per l'insegnamento, l'apprendimento e la valutazione, attraverso la mappatura delle competenze digitali dei formatori e la progettazione e sviluppo di un curriculum in conformità con il framework europeo DigCompEdu.

Gli output di progetto che il partenariato realizzerà sono il Curriculum ed un Toolbox in oper resource; una piattaforma di apprendimento DigitAonline ed una applicazione mobile ed un E-book interattivo per il training.
Il progetto, che mette a disposizione oltre 32 mila euro, si somma alle altre attività che la Camera di commercio sta svolgendo per migliorare le competenze digitali, anche attraverso il Punto Impresa Digitale PID.

Per ulteriori informazioni visita il sito www.digitaleducation.tdm2000.org

o segui il canale Facebook del progetto


DigitA: Building the capacity of adult education trainers

Made in Italy project, which sees as leader the TDM 2000 Association of Cagliari and the participation of the Chamber of Commerce of Terni, now the Chamber of Commerce of Umbria, in addition to the partners of Cyprus, Spain, Serbia, Greece, Romania and Denmark, which will end in November 2021. DIGITA "Building the capacity of Adult Education Trainers to comply with the European Framework for the Digital Competence of Educators (DigCompEdu) promotes innovative pedagogies and methods for teaching, learning and assessment, through the mapping of digital skills of trainers and the development of a curriculum, in accordance with the European DigCompEdu framework.

The project outputs will be Curriculum and Toolbox in open resource; DigitAonline learning platform, mobile application and an interactive E-book for training. The project joins the other initiatives that the Chamber of Commerce carries out to improve digital skills, such as the "Punto Impresa Digitale" (PID).

For more information, visit www.digitaleducation.tdm2000.org

and follow the project on Facebook